مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» کیبورد معمولی و کیبورد گیمینگ چه فرقی با هم دارند؟

کیبورد معمولی و کیبورد گیمینگ چه فرقی با هم دارند؟

اگر شما یک گیمر هستید، چه نوع کیبوردی را برای بازی انتخاب می‌کنید؟ کیبورد‌ گیمینگ یا کیبورد‌های معمولی؟ تفاوت کیبورد مکانیکی با کیبورد معمولی چیست؟ در این مقاله با تفاوت کیبورد‌ گیمینگ و کیبورد معمولی آشنا می‌شویم.


کیبورد معمولی چیست؟

کیبورد‌های معمولی یا ممبرین (Membrane) دارای یک برد اصلی هستند و روی آنها قطعات پلاستیکی وجود دارند که توسط یک قطعه لاستیکی از هم جدا شده‌اند، با فشار دادن این نوع دکمه قطعه لاستیکی آن فشرده می‌شود و قطعه پلاستیکی رویی آن حرکت می‌کند و باعث ایجاد یک اتصال کوتاه در کیبوردمی‌شود که این پیام برای کامپبوتر شما می‌فرستد که دکمه‌ای فشرده شده است. کیبورد‌های ممبرین نسبت به کیبورد‌های مکانیکی کم‌صداتر هستند و با توجه به ساده‌تر بودن مکانیزم کاری آنها، هزینه ساخت بسیار کمتری نیز دارند، اما کیبورد‌های ممبرین عمر بسیار کمتری نسبت به کیبورد‌های مکانیکی دارند. قیمت کیبورد معمولی نسبت به کیبوردهای دیگر ارزانتر است.


کیبورد‌ گیمینگ چیست؟

کیبوردهای گیمینگ غالباً از دسته کیبوردهای مکانیکی هستند. همانطور که از اسم آن مشخص است، کیبورد‌های مکانیکی از یک مکانیزم مکانیکی برای فشردن دکمه‌ها استفاده می‌کند و انواع مختلفی دارد، اما در کل همه آنها از قطعه‌هایی مانند پایه دکمه، فنر و رویه آن تشکیل می‌شود.

 

کیبورد‌های مکانیکی عمر طولانی‌تری نسبت به کیبورد‌های ممبرین دارند و کلیک‌ها را بسیار سریع‌تر ثبت می‌کنند که می‌تواند تعداد کلیک‌های شما روی کیبورد را در یک زمان مشخص بالاتر ببرد. همچنین کیبورد‌های مکانیکی برخلاف کیبورد‌های معمولی یا ممبرین می‌توانند همه دکمه‌ها را همزمان فعال کنند، کیبورد‌های معمولی می‌توانند تعداد محدودی از دکمه‌ها را به صورت همزمان فعال کنند و این امر به این دلیل است که دکمه‌ کیبورد‌های معمولی برروی یک صفحه هستند و تعداد دکمه‌های فعال بستگی به برد آن کیبورد دارد، اما دکمه کیبورد‌های مکانیکی مکانیزم‌های جداگانه‌ای دارند که باعث می‌شود دکمه‌ها با دکمه‌های دیگر ارتباطی نداشته باشند.


کدام کیبورد‌ گیمینگ برای من مناسب است؟

همانطور که گفته شد تفاوت کیبورد‌ گیمینگ و کیبورد معمولی فقط در قیمت آن‌ها نیست و فناوری ساخت آن‌ها نیز متفاوت است. هرکدام از این نوع کیبورد‌ها نکات مثبت و منفی خود را دارند و باید ببینید که کدام نوع کیبورد برای شما مناسب‌تر است.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده